Харчування у гімназії

Харчування здобувачів освіти у Кожухівській гімназії організовано відповідно Закону України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Закону України «Про охорону дитинства» від 26.04.2006 р. № 2402-ІІІ(зі змінами), Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» від 01.06.2000 р. № 1768-ІІІ, Постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 р., №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», згідно рішення сесії Калинівської селищної ради «Про встановлення розміру батьківської плати за харчування в ЗДО та ЗЗСО на території Калинівської громади»,  керуючись Статутом   школи, рішення батьківського комітету (протокол №3, 20.08.2023).

Відповідальність за організацію харчування у гімназії покладено на директора школи.

Адміністрація закладу освіти забезпечує суворе дотримання вимог чинного законодавства щодо організації харчування дітей закладу освіти.

Велике значення надається організації раціонального, збалансованого харчування відповідно до віку і стану здоров’я учнів відповідно до вимог програми НАССР (ХАСП).

Всього гарячим харчуванням охоплено 45 учнів, що становить  41 % від всієї кількості учнів.

У закладі освіти  розроблені комплексно-цільові заходи організації і розвитку харчування учнів, якими передбачено:

  • зміцнення матеріально-технічної бази їдальні;
  • удосконалення різноманітності раціону харчування;
  • виховання культури прийому їжі;
  • пропаганда здорового способу життя.

В шкільній їдальні та харчоблоці влітку 2023 року здійснено поточний ремонт: Харчоблок забезпечено необхідним обладнанням та посудом.

Наявність обладнання забезпечує дотримання технологічних процесів під час приготування страв. Холодильне обладнання (2 морозильні камери та 1 холодильник) забезпечує збереження продуктів, уникаючи товарного сусідства.

Продукти зберігаються в спеціально обладнаних коморах. Санітарні норми зберігання продуктів дотримуються.

Миття посуди здійснюється відповідно вимог.

Важлива роль щодо пропагування здорового гарячого харчування належить класним керівникам. Вони постійно проводять роз’яснювальну роботу серед батьківської громадськості щодо організації харчування у сім’ї дітей різного віку. Значна увага приділяється пропаганді правильного харчування серед дітей та їхніх батьків. Для цього використовуються різноманітні форми: лекції, батьківські збори, індивідуальні бесіди, тематичні заняття, дегустування страв батьками учнів школи.

Відповідальність за якість готових страв, їх відповідність  щоденному меню, виконання норм харчування покладено на медичну сестру.

Медична сестра здійснює контроль за якістю продуктів харчування і продовольчої сировини, що надходять до їдальні, щоденно. Стежить за дотриманням санітарно-гігієнічних норм у їдальні, щоденно.

В закладі діють сезонні меню. Розроблено 4-х тижневе меню на осінь-весну та  зимове. Щоденно складається меню-розклад. Під час складання меню-розкладки дотримується норм виходу готових страв відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2021, № 305 «Про затвердження норм та Порядку  харчування у закладах освіти та оздоровчих закладах».

Кухар шкільної їдальні строго дотримується технології приготування страв; забезпечує дотримання правил особистої гігієни, ретельно перевіряє наявність гнійничкових захворювань і гострих респіраторних інфекцій, про що зазначається в Журналі здоров’я працівників харчоблоку; забезпечує відповідальність за зберігання та використання денного запасу продуктів, повноту закладки і вихід страв, якість і своєчасне приготування їжі, дотримання технології приготування, відбір та зберігання добової проби страв, правил особистої гігієни, санітарного стану харчоблоку.

Харчові продукти, що надійшли на харчоблок, відповідають вимогам нормативно-технічної документації і супроводжуються документами, що встановлюють їх якість і безпечність. Не допускалося приймання харчових продуктів без супроводжувальних документів, з минулим строком зберігання, з ознаками псування.

На харчоблоці наявні такі затверджені документи:

– 4-тижневе перспективне меню;

– режим харчування, затверджений наказом закладу освіти;

– щоденне меню, затверджене керівником закладу освіти;

Наявні картотеки страв, технологічні карти, дотримується відповідність рецептури й технології приготування страв. Технологічний процес приготування страв ведеться систематично згідно картотеки, бракераж продукції фіксується у журналі «Бракеражу готової продукції».

Документація на харчоблоці оформлена і ведеться згідно вимог: журнал бракеражу готової продукції; журнал бракеражу сирої продукції; журнал здоров’я працівників харчоблоку; книга складського обліку; заявки на продукти; журнал обліку відходів під час приготування страв, щоденна меню-розкладка. Вся документація з організації харчування ведеться кухарем та медичною сестрою. Наявні супровідні документи (сертифікати, накладні, посвідчення якості, товаро-транспортні накладні, санітарні паспорти на транспорт, експлуатаційні договори). Всі супровідні документи перевіряються при прийомі продуктів харчування кухарем.

Щоденно у їдальні забезпечено наявність контрольної порції на час видачі приготовлених страв.

Медична сестра щомісячно аналізує виконання натуральних норм харчування. За виконанням затвердженого набору продуктів медичною сестрою ведеться «Журнал обліку виконання норм харчування». Норми харчування виконуються в середньому на 81%. 

Розроблено Паспорт харчоблоку закладу освіти.

В закладі освіти впроваджено систему НАССР. Вся документація, що забезпечує і регламентує функціонування системи НАССР, наявна. Створена робоча група НАССР. Розроблені програми-передумови, робочі листи, план НАССР, впроваджуються процедури НАССР.

Відповідно рішення сесії Калинівської селищної ради, встановлено батьківську плату за харчування дітей:

- 1-4 класів 32 грн 50 коп.;

- 5-9 класів – 39 грн.

12 учнів пільгових категорій харчуються за кошти громади. Це діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу  малозабезпеченим сім’ям»:  

- діти з малозабезпечених багатодітних родин. 1 дитина;

- діти ВПО – 3 учнів;

- діти, батьки яких є учасниками учасників АТО учасники бойових дій - 2;

- діти з особливими освітніми потребами – 4 учні;

- діти, сім’ї яких опинилися у складних життєвих обставинах – 2 учнів.

Кожухівська гімназія є учасником продовольчої програми  ООН.  Щомісячно ми надсилаємо звіт про кількість виданих обідів.

Водопостачання автономне, холодна проточна вода з артезіанської свердловини, періодичність лабораторного контролю - 2 рази на рік (серпень, травень), результати дослідження – вода придатна для приготування їжі.

Щодо санітарного стану нашої шкільної їдальні

Шкільна їдальня естетично оформлена, обладнано 80 посадкових місць для учнів. Меблі (столи та стільці)у належному стані. За кожним класом школи у їдальні закладів закріплені столи. Готові страви видаються кожному класу окремо, Накривають столи самі працівники харчоблоку. У їдальні створено умови для організованого миття рук учнями перед прийомом їжі, Прибирання обіднього залу проводиться вчасно, забезпечено дотримання санітарно-гігієнічних умов функціонування обідньої зали.

У зв’язку з безпековою ситуацією харчування учнів здійснюється наступним чином:

1-4 класи на базі дитячого садочка «Золотий півник», с. Кожухівка.

5-9 класи на базі Данилівської гімназії, с. Данилівка.