Вступ та навчання

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИЙОМУ ДІТЕЙ ДО 1 КЛАСУ

 

Зарахування дітей до першого класу здійснюється відповідно до ПОРЯДКУ ЗАРАХУВАННЯ, ВІДРАХУВАННЯ ТА ПЕРЕВЕДЕННЯ УЧНІВ ДО ДЕРЖАВНИХ ТА КОМУНАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ ДЛЯ ЗДОБУТТЯ ПОВНОЇ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.

Початкова освіта здобувається, як правило, з шести років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося сім років, повинні розпочинати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Коли закінчується прийом документів?

Терміни прийому документів для зарахування визначають на місцях органи місцевого самоврядування та місцеві органи виконавчої влади. Однак цей термін не може бути меншим за один місяць.

Через епідеміологічну ситуацію МОН рекомендує закладам освіти організувати процес прийому документів після карантину.

Кінцева дата подання документів  — 31 травня.

Що буде з конкурсами?

МОН наголошує, що під час зарахування до першого класу в державних закладах освіти заборонено проводити конкурси та заходи для перевірки знань і компетентностей дитини.

Конкурси допускаються лише в приватних закладах освіти та спеціалізованих закладах системи культури та спорту.

Які необхідно подавати документи?

Документи подаються одним із батьків дитини (або їх законними представниками) особисто.

Необхідно надати:

  1. заяву про зарахування (заяву батьки напишуть в день подання документів);
  2. паспорт або посвідчення особи одного з батьків чи законних представників
  3. копію свідоцтва про народження дитини (разом із нею пред’являється оригінал);
  4. медична довідка дитини встановленого зразка (ОРИГІНАЛ)
  5. документ, що підтверджує місце проживання дитини.
  6. ідентифікаційни код дитини (Копія)
  7. фото 3Х4 2 шт.

Присутність дитини під час подання заяви про зарахування, жеребкування або її зарахування не є обов’язковою і не може вимагатися працівниками закладу освіти чи бути умовою її зарахування.

Яким документом підтверджується місце проживання дитини?

МОН наголошує, що місце проживання дитини або її батьків (одного з її батьків) та місце реєстрації їхнього проживання не є тотожними поняттями, тому практика використання місця реєстрації як єдиного можливого підтвердження відповідного місця проживання є неприпустимим обмеженням права дитини на першочергове зарахування.

Для підтвердження інформації про місце проживання дитини надається оригінал одного з наступних документів (за вибором особи, яка подає заяву):

  • паспорт громадянина України (тимчасове посвідчення громадянина України, посвідка на постійне проживання, посвідка на тимчасове проживання, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту, посвідчення особи, якій надано тимчасовий захист, довідка про звернення за захистом в Україні) одного з батьків дитини чи законних представників;
  • довідка про реєстрацію місця проживання особи (дитини або одного з її батьків чи законних представників);
  • довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
  • документ, що засвідчує право власності на відповідне житло (свідоцтво про право власності, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, договір купівлі-продажу житла тощо);
  • рішення суду, яке набуло чинності, про надання особі права на вселення до житлового приміщення, визнання за особою права користування житловим приміщенням або права власності на нього, права на реєстрацію місця проживання;
  • документ, що засвідчує право користування житлом (договір найму/піднайму/оренди тощо), укладений між фізичними особами чи між юридичною і фізичною особами, зокрема щодо користування кімнатою в гуртожитку;
  • довідка про проходження служби у військовій частині;
  • акт обстеження умов проживання;
  • інший офіційний документ, що містить інформацію про місце проживання дитини та/або одного з її батьків чи законних представників.

Які документи потрібні для дітей з особливими освітніми потребами?

Необхідно надати:

  1. Подача заяви + висновок ПМПК (висновок інклюзивно-ресурсного центру про комплексну оцінку дитини з особливими освітніми потребами чи висновок психолого-медико-педагогічної консультації (за наявності)).
  2. Висновок ПМПК є підставою для створення інклюзивних або спеціальних класів, надання додаткових корекційних послуг дитині в інклюзивному класі та додаткового фінансування гімназії, в якій навчається дитина з особливими потребами.
  3. 2. Якщо дитині потрібен індивідуальний асистент дитини то таку функцію може виконувати один із батьків або особа, визначена батьками (особа, яка їх замінює) згідно їхній письмовій заяві.
  4. 3. Складання індивідуальної програми розвитку.
  5. 4. Формування індивідуального навчального плану програми.
  6. Будь яка людина у своєму житті може потребувати підтримки і допомоги. Одним із напрямків діяльності гімназії є створення освітнього середовища для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.
  7. перерахований вище стандартний набір документів;

Хто має право першочергового зарахування до 1 класу?

Пріоритетне право на зарахування мають:

  1. діти, які проживають на території обслуговування закладу освіти;
  2. рідні (усиновлені) брати та сестри дитини, що вже навчається в цій школі;
  3. діти працівників цієї школи;
  4. випускники дошкільного підрозділу цієї школи (у разі його наявності).

Як дізнатися, до якої школи належить ваш будинок?

Батьки можуть дізнатися цю інформацію в школі або місцевому управлінні освіти.

Крім того, інформація про закріплену за закладом територію обслуговування, його спроможність (тобто кількість дітей, яку він може навчати), кількість учнів у кожному класі та наявність вільних місць у кожному з них обов’язково має бути оприлюдненою на сайті школи (або сайті управління освіти, якщо школа не має власного сайту).

Як подати документи до іншої школи?

Батьки мають право вільно обирати школу і подавати документи до будь-якого закладу освіти (без обмеження їх кількості) для зарахування на вільні місця.

Для цього в обрану школу подається заява для вступу на вільні місця.

Як зараховуються діти на вільні місця?

На вільні місця діти зараховуються за результатами жеребкування, якщо кількість заяв перевищує кількість вільних місць.

Процес відбору схожий на лотерею. У прозорий барабан чи скриньку складають жеребки. Кількість жеребків має відповідати кількості учнів, які претендують на зарахування. Коли жеребки завантажать у пристрій, кожен учасник жеребкування дістає жеребок для однієї дитини, розпаковує його, демонструє й оголошує всім присутнім.

Якщо на заході немає одного з батьків дитини чи уповноваженої ними особи, жеребок дістає один із членів комісії.

Як дізнатись, чи є в школі вільні місця?

Упродовж двох робочих днів після зарахування дітей школа має оприлюднити на своєму інформаційному стенді і сайті інформацію для батьків. Якщо школа не має власного сайту, ця інформація має з'явитися на сайті управління освіти.

Отже, на сайті має бути:

  1. список зарахованих учнів (лише прізвища);
  2. оголошення про дату, час, місце та спосіб проведення жеребкування (у разі його проведення);

  3. інформацію про кількість вільних місць і прізвища дітей, які претендують на вільні місця;
  4. наказ директора про утворення конкурсної комісії з трьох осіб для проведення жеребкування.

 

 

ОРГАНІЗАЦІЯ ПРИЙОМУ ДІТЕЙ ДО 2-9 КЛАСІВ

 

До 2-9 класів нові учні зараховуються на вільні місця за їх наявності.

 

Як потрапити до гімназії на інклюзивне навчання.

1. Подача заяви + висновок ПМПК.

Висновок ПМПК є підставою для створення інклюзивних або спеціальних класів, надання додаткових корекційних послуг дитині в інклюзивному класі та додаткового фінансування гімназії, в якій навчається дитина з особливими потребами.

2. Якщо дитині потрібен індивідуальний асистент дитини то таку функцію може виконувати один із батьків або особа, визначена батьками (особа, яка їх замінює) згідно їхній письмовій заяві.

3. Складання індивідуальної програми розвитку.

4. Формування індивідуального навчального плану програми.

Будь яка людина у своєму житті може потребувати підтримки і допомоги. Одним із напрямків діяльності гімназії є створення освітнього середовища для соціальної адаптації та гармонійного розвитку дітей з особливими освітніми потребами.